Welkom op ons forum, Mark. En bedankt voor het gebruiken van de AutoAFCADupdater. Nu terzake
Ik neem aan dat je met \'Real world weather\' vliegt. Via een weather addon of FSX zelf. Daarnaast neem ik aan dat je de AutoAFCADupdater uitvoert voor dat je FSX opstart, zodat hij wordt aangepast aan de actuele weersituatie.
1. Als FSX is opgestart en je staat op het vliegveld dan laat de AI engine alle vluchten van het afgelopen kwartier/halfuur vertrekken. Als op dat moment het actuele weer nog niet is ingeladen door een externe weather addon dan krijgen die kisten de baan toegewezen die correnspndeert met de nog niet vernieuwde weersituatie. Als het weer veranderd is dan zullen de vliegtuigen die dan vertrekken de juiste baan krijgen. Dit zijn helaas beperkingen van FSX zelf. Het baangebruik is momenteel zo realistisch als dat mogelijk is, binnen de grenzen van FS.
2. Hier zitten inderdaad fouten in. Een gedeelte is helaas ook weer toe te wijzen aan FSX zelf. Elke gate heeft een regel tekst met daarin de afkortingen die aangeven welke airlines er op die gate mogen staan. Voorbeeld: Bij gate B35 staat het volgende; AFR, AZA, FIN, SAS, AUA, SNB, DAN, IBE, TAP, TRA, ICE, FXI, VEX, OAL, VLG. Bij die gate heeft Air France de hoogste prioriteit in FSX. Als hier een AFR kist staat terwijl er eigenlijk ook een SAS kist moet staan, dan zal de AFR kist voorrang krijgen. De SAS kist zal een andere gate krijgen, zonder Airline assignment. Hetzelfde is aan de hand met KLM en NWA. Dit zou in theorie te verbeteren zijn, al kost het heel veel tijd. Ik wil hier nog wel naar kijken, mede omdat ik meer dingen ben tegen gekomen sinds dat ik de AFCAD gemaakt hebt.
Over de kisten in de stemvork van de D-pier mogen staan:
Heb je misschien enkele bronnen waar ik deze informatie vandaan zou kunnen halen?
B737’s hebben namelijk dezelfde wingspan, deze is namelijk van belang.
Als ik binnenkort tijd heb, dan zal ik er werk van maken. Mocht je meer nuttige informatie hebben over het opstellen van de toestellen op Schiphol, dan zou dat zeker van pas komen...